Bilety: 45 zł
Urszula Makosz – śpiew
Karol Śmiałek – śpiew
Paweł Pierzchała – instrumenty klawiszowe
Michał Półtorak – skrzypce, mandolina
Prezentujemy koncert, który dzięki klasycznie i nastrojowo zaaranżowanym utworom oddaje niezwykły klimat przedwojennych eleganckich lokali – gwarnych, zadymionych, ciepłych, niezwykłych. Przy tych piosenkach ludzie spotykali się, rozmawiali, tańczyli i zakochiwali w sobie. Pragniemy oddać ten nastrój i zabrać naszych słuchaczy w podróż w czasie do słynnej „Cafe Fogg”.
W repertuarze znajdują się niezapomniane szlagiery z okresu XX-lecia międzywojennego, takie jak: Miłość ci wszystko wybaczy, Ja się boję sama spać, Jesienne róże, Ta mała piła dziś, czy tytułowe Tango Notturno. Usłyszymy też utwory mniej znane, prawie zapomniane, choć równie piękne: Ciemna dziś noc z repertuaru Wiery Gran czy też zabawna Gramofonomanka, wykonywana niegdyś przez Mieczysława Fogga.
Urszula Makosz – śpiew
Charyzmatyczna pieśniarka specjalizująca się w pieśniach żydowskich. Występuje z solowymi recitalami, realizuje różnorodne projekty muzyczne, bierze udział w spektaklach muzycznych i musicalach. Koncertuje w kraju i za granicą (Wielka Brytania, Kanada, Szwecja, Niemcy, Szwajcaria, Węgry, Słowacja).
Stypendystka KlezKanady i gość programu East meets West w Kanadzie.
Współpracuje z gwiazdą światowych scen klezmerskich Christianem Dawidem (projekt Bluer than Blue), zespołem Klezzmates, (projekt Lament pustych domów, reż. Miron Zajfert), krakowskim poetą Michałem Zabłockim (spektakl W niepokoju), Dorotą i Darkiem Wasilewskimi (udział w koncercie Muzyka jest kobietą w Teatrze Polonia) oraz Teatrem Szczęście w Krakowie (Szczęśliwe Piosenki Marka Grechuty). Wykonała partie wokalne w spektaklach Wielka Szpera – na podstawie dzienników Józefa Zelkowicza oraz Pamiętnik Żyda Legionisty, reż. Andrzej Maria Marczewski.
Wystąpiła gościnnie z kabaretem Piwnica Pod Baranami (m.in.. podczas Koncertu dla Piotra S. w Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie).
Brała również udział w widowisku LOGOS podczas XX Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Sakralnej Gaude Mater z towarzyszeniem Orkiestry Filharmonii Częstochowskiej oraz w The Leonard Cohen Event w Synagodze Tempel w Krakowie.
Wzięła udział w zdjęciach do filmu Who will write our history, reż. Roberta Grossman oraz serialu Król, reż. J. P. Matuszyński, w oparciu o powieść Szczepana Twardocha.
Wystąpiła na większości festiwali związanych z kulturą żydowską, m.in. na XV, XVII i XVIII Festiwalu Kultury Żydowskiej w Krakowie, XIII Festiwalu Trzech Kultur we Włodawie, Międzynarodowych Spotkaniach z Kulturą Żydowską w Teatrze Atelier im. Agnieszki Osieckiej w Sopocie.
Współpracowała z Muzeum Historycznym Miasta Krakowa (płyta CD Pieśni getta) oraz Krakowską Operą Kameralną (konsultacje pieśni jidysz).
Karol Śmiałek – śpiew
Ukończył Państwową Wyższą Szkołę Teatralną im. L. Solskiego w Krakowie.
Współpracował z Teatrem im. L. Solskiego w Tarnowie, Teatrem im. W. Bogusławskiego w Kaliszu, Teatrem Nowym w Łodzi, Laboratorium Dramatu Tadeusza Słobodzianka oraz scenami krakowskimi – Teatrem im. J. Słowackiego, Teatrem Ludowym, Teatrem Nowym, Teatrem Barakah, Teatrem STU i Teatrem Variete. Skomponował muzykę do kilku spektakli teatralnych, gra na akordeonie, gitarze i pianinie.
Współzałożyciel i wokalista alternatywnego zespołu kabaretowo-rockowego ŚMIAŁEK (2005–2012). Od 2012 roku koncertuje gościnnie z zespołem AcousticAcrobats. Od 2017 roku współpracuje z Teatrem KTO w Krakowie.
Paweł Pierzchała – instrumenty klawiszowe
Pianista, kompozytor, absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie.
Od 2000 roku związany z kabaretem Piwnica pod Baranami. Współpracował także z Teatrem Bagatela w Krakowie.
Kompozytor muzyki dla Piwnicy pod Baranami – do poezji takich twórców, jak Zbigniew Książek, Witold Turdza, Leszek Aleksander Moczulski, Zbigniew Zbikowski).
Ponadto tworzy muzykę do dzieł klasycznych poetów (Leśmian, Lechoń, Mickiewicz, Bursa, Witkacy), jak i poetów młodego pokolenia (Dariusz Wasilewski, Sergiusz Orłowski, Aneta Ryncarz).
W ramach współpracy z poetą Michałem Zabłockim napisał muzykę do spektaklu komediowego Superciężka Papierowa czyli Szymborska kontra Gołota, oraz do monodramu W niepokoju, wykonywanego przez Urszulę Makosz.
Udziela się także jako muzyk sesyjny, nagrywając z wieloma artystami scen krakowskich, m.in. płyty Bluer than Blue (z Urszulą Makosz, Michałem Półtorakiem i Christianem Dawidem), Żongler dwusturęki (z wierszami Wiesława Dymnego w wykonaniu aktorów PWST w Krakowie) i wiele innych.
Jako instrumentalista, kompozytor i aranżer udziela się w rozmaitych projektach muzycznych o szerokim spektrum tematyki i stylów – od muzyki alternatywnej z wpływami jazzu, poprzez brzmienia etniczne, aż po awangardę.
Jest pomysłodawcą i głównym animatorem najnowszego swojego projektu noszącego nazwę Geometria, nad którym obecnie pracuje. Jest on oparty na wprowadzeniu autorskiej notacji muzycznej, idei improwizacyjnego współtworzenia oraz próbie łączenia gatunków, głównie dźwięku z obrazem multimedialnym.
W 2021 roku odznaczony medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.
Michał Półtorak – skrzypce, mandolina
Skrzypek i mandolinista związany z Piwnicą pod Baranami od 40 lat.
Początki artystycznego koncertowania w Polsce i świecie zawdzięcza Zespołowi Pieśni i Tańca UJ Słowianki (od 1972 roku).
Grał w zespołach WIEM i ANAWA Marka Grechuty w latach 1975–1989, współpracował przez 14 lat z Grzegorzem Turnau’em, z którym koncertował i nagrał kilka płyt, uczestniczył w wielu koncertach krajowych i zagranicznych z Jackiem Wójcickim, Anną Szałapak, Olą Maurer, Agatą Ślazyk (nagrywając programy telewizyjne i płyty).
Nagrywał jako muzyk sesyjny do filmów, spektakli teatralnych i telewizyjnych współpracując m.in. z Zygmuntem Koniecznym, Zbigniewem Preisnerem, Andrzejem Zaryckim, Janem Kantym Pawluśkiewiczem, Zbigniewem Rajem, Stanisławem Radwanem.
Jako muzyk występował na scenach teatrów krakowskich (Bagatela, Groteska, Stary, Słowackiego).
Jest kierownikiem muzycznym w zespole Siostry Matkowskie, koncertuje z Jakubem Mietłą (akordeon) jako Traveling Duo.