Strefa I – 45 zł, 35 zł
Strefa II – 35 zł, 28 zł
Strefa III – 25 zł, 20 zł
Orkiestra Filharmonii Opolskiej
Eliza Joachimiak – sopran
Zuzanna Zięta – sopran
Żanna Rudaja – sopran
Zofia Jamróz – fortepian
Krzysztof Sobczuk – dyrygent (z klasy prof. Warcisława Kunca)
W programie:
Wiktoria Różycka (z klasy dra hab. Artura Kroschla prof. AMP) – Szukając na orkiestrę z trzema głosami żeńskimi (13′)
Fryderyk Chopin – II Koncert fortepianowy f-moll op. 21 (42′)
Jean Sibelius – I Symfonia e-moll op. 39 (40′)
Czym różni się dyrygowanie dojrzałego artysty od świeżo upieczonego dyplomanta akademii muzycznej? Co determinuje sukces w tym artystycznym zawodzie? Czy początki są trudne? Odpowiedzi na te i inne pytania może przynieść wieczór właśnie taki jak ten. Dla melomanów to wyjątkowo ciekawa okoliczność, dla profesorów poznańskiej Akademii Muzycznej – moment uważnej weryfikacji wypracowanych przez studenta umiejętności, a dla samego młodego adepta batuty – jeden z ważniejszych egzaminów w życiu.
Krzysztof Sobczuk – dyrygent
(ur. 11.02.1998r. we Wschowie) – polski dyrygent, młodszy prawnik, skrzypek, chórzysta i komentator esportowy.
Młody artysta zaczął swoją edukację muzyczną w wieku 5 lat nauką gry na fortepianie oraz w wieku 7 lat nauką gry na skrzypcach. Od 2021r. jest absolwentem studiów licencjackich w kierunku dyrygentury symfonicznej w klasie prof. dr hab. Warcisława Kunca i mgr Yaroslava Shemeta oraz studentem magisterskim w kierunku dyrygentury symfonicznej i operowej w klasie prof. dr hab. Warcisława Kunca i prof. AMP dr hab. Przemysława Neumanna na Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu. Dodatkowo edukuje się on od 2017 roku na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku prawa.
W ciągu niecałych 4 lat edukacji na uczelni artystycznej Krzysztof miał okazję pracować z wieloma renomowanymi instytucjami i postaciami polskiej sceny muzycznej jako dyrygent, asystent dyrygenta lub chórzysta. Jego debiut sceniczny za pulpitem prowadzącego orkiestrę miał miejsce z Orkiestrą Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu wiosną 2021 roku w ramach koncertu dyplomowego wieńczącego studia licencjackie. Poza tym miał okazję prowadzić takie orkiestry jak: Filharmonia Śląska im. H. M. Góreckiego w Katowicach, Filharmonia Dolnośląska w Jeleniej Górze, Orkiestra Kameralna Uniwersytetu im. Adam Mickiewicza w Poznaniu, Orkiestra Symfoniczna Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, czy Filharmonia Zielonogórska im. T. Bairda, gdzie w lutym 2022 roku uczestniczył w finale przesłuchań na stanowisko asystenta dyrygenta. Pod egidą poznańskiego Koła Artystyczno-Naukowego Studentów Dyrygentury Symfonicznej i Operowej w marcu 2022 roku Krzysztof powołał do życia Orkiestrę Symfoniczną Studentów Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, która jego batutą wykonała koncert symfoniczny upamiętniający rocznicę śmierci H. Wieniawskiego. W czerwcu 2022 roku będąc kierownikiem muzycznym projektu studenckiego poprowadził koncertowe wykonanie opery H. Purcella Dydona i Eneasz. W lipcu 2022 roku brał udział w przesłuchaniach na stanowisko asystenta dyrygenta w Filharmonii Opolskiej im. J. Elsnera. W grudniu 2022 roku dyrygował prawykonaniem utworu Magdaleny Białeckiej podczas XI Ogólnopolskiej Konferencji Doktorantów Uczelni Muzycznych. Ostatnim osiągnięciem Krzysztofa jest udział w półfinale IV Ogólnopolskiego Konkursu Studentów Dyrygentury im. A. Kopycińskiego we Wrocławiu. Dodatkowo kilkukrotnie pełnił rolę asystenta dyrygentów: Yaroslava Shemeta, Antoniego Wita oraz Warcisława Kunca. Ponadto Krzysztof od 2018 roku śpiewał w Chórze Kameralnym Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego pod kierownictwem prof. dr hab. Marka Gandeckiego, z którym występował na wielu uznanych festiwalach w Polsce. Oprócz tego występował on jako artysta chóru z: Chórem Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu, Poznańskim Chórem Chłopięcym, Zespołem Wokalnym Minimus oraz Chórem Kameralnym Musica Viva Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. W 2019 roku artysta brał udział w premierowym wykonaniu Parii Stanisława Moniuszki z Chórem Teatru Wielkiego w Poznaniu, które otrzymało nagrodę International Opera Awards 2021 w kategorii Dzieło odkryte na nowo.
Poza działalnością artystyczną oraz edukacją, Krzysztof zajmuje się od 2019 roku administracją i komentowaniem wyścigów Formuły 1 oraz innych serii motorsportowych w Ścigałka Online League – polskiej organizacji esportowej zajmującą się rywalizacją kierowców w grach wideo. Liga do końca 2022 roku niemal 3000 obserwujących na portalu społecznościowym facebook.com, a pula nagród w trwającym sezonie 9. wynosi 60,500 złotych.
Ankieta:
Moje ulubione miejsce na ziemi to
Wielkie, wygodne łóżko – najlepiej w górskiej chacie.
Gdybym nie był muzykiem, pewnie byłbym
Z racji mojej drugiej profesji pewnie byłbym robiącym karierę naukową prawnikiem, choć ostatnie lata pokazały, że dobrze sprawdziłbym się w roli dziennikarza sportowego.
Za największy sukces artystyczny uważam
Stworzenie własnej orkiestry.
Człowiek, którego podziwiam
Mój ojciec, którego pożegnaliśmy we wrześniu zeszłego roku. W swoim sercu dedykuję mu koncert dyplomowy.
Co lubię czytać
Literaturę faktu oraz fantastykę, a w szczególności książki Barbary Demick oraz Andrzeja Sapkowskiego.
Kompozycja, która jest dla mnie szczególnie ważna
I Symfonia Jeana Sibeliusa jest utworem, który zainspirował mnie do podjęcia batuty – trafia on najdoskonalej w moją muzyczną wrażliwość.
Zofia Jamróz – fortepian
Urodzona 22.08.1999 roku w Poznaniu. Edukację muzyczną rozpoczęła w wieku 7 lat w Poznańskiej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I stopnia im. H. Wieniawskiego w klasie fortepianu mgr Anny Karowskiej. W latach 2012-2018 kontynuowała naukę w Poznańskiej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II stopnia im. M. Karłowicza w klasie fortepianu mgr Marka Gidaszewskiego.
W trakcie nauki w tych szkołach brała udział w wielu konkursach i festiwalach, m.in. Forum Młodych Pianistów im. Gertrudy Konatkowskiej w Poznaniu (2009 r.) – I miejsce, VI Ogólnopolskim Konkursie Pianistycznym im. Emmy Altberg w Łodzi (2010 r.) – II miejsce, Polsko-Niemieckim Konkursie Pianistycznym „Młode Talenty” w Szczecinie (2011 r.) – I miejsce, 14. Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Zgorzelcu (2015 r.) – III miejsce, III Ogólnopolskim Konkursie Pianistycznym im. Moniki Sikorskiej-Wojtacha „Czerwcowe Dźwiękobranie” w Wieliczce (2016 r.) – II miejsce, IV Festiwalu Pianistycznym im. Apolinarego Szeluty w Słupcy (2017 r.) – II miejsce.
Od 2018 roku jest studentką Akademii Muzycznej im. I.J.Paderewskiego w Poznaniu w klasie fortepianu prof. zw. dr hab. Alicji Kledzik. W roku 2021 ukończyła studia licencjackie i rozpoczęła studia magisterskie w macierzystej uczelni.
W trakcie studiów brała udział w konkursach jako solistka oraz jako członkini zespołu kameralnego (kwintetu i duetu: głos z fortepianem): w Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym Piano Talents for Europe w Dolnym Kubinie na Słowacji (2019 r.) – wyróżnienie, w I. International Online Instrumental Performance Competition (2021 r.) – III miejsce, w 8. Turnieju Kameralnym w 3 odsłonach w Bydgoszczy (2021 r.) – wyróżnienie, w VIII Polskim Konkursie Duetów we Wrocławiu (2022 r.) – wyróżnienie, w VII Międzynarodowym Pianistycznym Konkursie Chopinowskim w Turznie (2023 r.) – III miejsce, w I Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Henryka Melcera (2023 r.) – II miejsce.
Swoje umiejętności muzyczne rozwijała również na wielu kursach prowadzonych przez wybitnych pianistów, m.in.: Warsztaty Pianistyczne „Zagraj z mistrzem” prowadzone przez prof. Marię Niemirę w Gnieźnie (2014 r.), Warsztaty Pianistyczne z mgr Lukasem Michelem w Poznaniu (2019 r.), Mistrzowski Kurs Pianistyczny z prof. Teruyuki Okadą w Poznaniu (2020 r.), Warsztaty Pianistyczne prowadzone przez prof. dr hab. Pawła Zawadzkiego w Poznaniu (2021 r.)
Ankieta:
Moje ulubione miejsce na ziemi to
Włochy.
Gdybym nie była muzykiem, pewnie byłabym
Nauczycielem angielskiego / tłumaczem.
Za największy sukces artystyczny uważam
Możliwość wystąpienia z orkiestrą.
Człowiek, którego podziwiam
Moja Pani Profesor – Alicja Kledzik.
Co lubię czytać
Fantasy.
Kompozycja, która jest dla mnie szczególnie ważna
Myślę, że właśnie Koncert f-moll op. 21 Fryderyka Chopina – jest to jeden z moich ulubionych utworów, które znalazły się w moim repertuarze i do tego przyszło mi go zagrać z orkiestrą!
Wiktoria Różycka
Urodzona w 1997 roku w Koszalinie, studentka na ostatnim roku dyplomowym kompozycji w klasie prof. Artura Kroschla w Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu. Na tej samej uczelni ukończyła wiolonczelę w klasie dr hab. Eugeniusza Zboralskiego, a w 2021 roku ukończyła kompozycję elektroakustyczną w klasie dr hab. Katarzyny Taborowskiej. W roku 2022 otrzymała stypendium dla osób związanych z poznańskim środowiskiem kulturalnym. Uczestniczka wymiany Erasmus w roku 2022 na kierunku kompozycja w Hochschule für Musik Bartholdy Mendelssohn Leipzig w klasie prof. Fabien’a Lévy’iego i prof. Ipke Starke. Od 2019 roku członek Poznańskiej Orkiestry Laptopowej Lambda Ensemble. Obecne zainteresowania kompozytorskie oscylują wokół muzyki akustycznej i elektronicznej. W swoich utworach zwraca uwagę na barwę, jednym ze środków wyrazu jest wykorzystywanie rozszerzonych technik wykonawczych. Interesuje ją studiowanie głosu ludzkiego i traktowanie go jako kolejnego elementu barwy. Skomponowała muzykę do wierszy Jana Przybosia i Adama Fołtarza. W jej kręgu zainteresowań znajduje się muzyka improwizowana. Inspiracje czerpie również z muzyki krajów Bliskiego i Dalekiego Wschodu. Swoje kompozycje najczęściej wystawiała w Poznaniu na wielu koncertach muzyki współczesnej, a także w Lipsku, Krakowie, Warszawie na festiwalu Multimedialna Majówka oraz w Budapeszcie w Art Salon Contemporary.
Ankieta:
Moje ulubione miejsce na ziemi to
las i jezioro w każdym zakątku ziemi.
Gdybym nie była muzykiem, pewnie byłabym
sportowcem.
Za największy sukces artystyczny uważam
napisanie utworu Blue-Yellow na flet solo z dedykacją dla obywateli Ukrainy, jako wyraz sprzeciwu przeciwko rosyjskiej agresji wobec Ukrainy oraz wystawienie swojej kompozycji w galerii Salon Art Contemporary w Budapeszcie.
Człowiek, którego podziwiam
mój dziadek – zaszczepił we mnie miłość do muzyki.
Co lubię czytać
dla przyjemności: książki przygodowe i kryminalne oraz komiksy.
Kompozycja, która jest dla mnie szczególnie ważna
Tak było – opowiada historię moją i mojej siostry bliźniaczki.
Żanna Rudaja – sopran
Absolwentka Kolegium Muzycznego w Grodnie (Białoruś) na wydziale dyrygentura chóralna, specjalność: chóralistyka akademicka.
Obecnie jest studentką II roku studiów licencjackich w Akademii Muzycznej w Poznaniu, Instytut Wokalistyki, specjalność: śpiew solowy, w klasie prof. Grażyny Flicińskiej-Panfil. Uczestniczyła w kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez Agę Mikołaj, Ubaldo Fabbri i Natalię Farhi.
Ankieta:
Moje ulubione miejsce na ziemi to
Poznań.
Gdybym nie była muzykiem, pewnie byłabym
matematykiem.
Za największy sukces artystyczny uważam
otrzymanie nagrody I stopnia w konkursie wokalnym pt. Лидский львёнок w Lidze (Białoruś).
Człowiek, którego podziwiam
moja mama.
Co lubię czytać
literaturę XVI i XVII wieku i literaturę o zdrowiu psychicznym.
Kompozycja, która jest dla mnie szczególnie ważna
Suita Clair de lune Claude’a Debussy’ego.
Eliza Joachimiak – sopran
Jest absolwentką studiów licencjackich i magisterskich w Akademii Muzycznej w Poznaniu na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury, Wokalistyki, Teorii Muzyki i Edukacji Artystycznej na specjalności śpiew solowy w klasie prof. dr hab. Barbary Kubiak. Wcześniej kształciła się w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia w Poznaniu na specjalności fortepian oraz śpiew solowy, a także ukończyła studia inżynierskie na Politechnice Poznańskiej na Wydziale Technologii Chemicznej. Uczestniczyła w kursach wokalnych prowadzonych m.in. przez Mariusza Kwietnia, Jacka Laszczkowskiego, Ubaldo Fabbri, Piotra Micińskiego. Była wieloletnią chórzystką Chóru Kameralnego Collegium Cantorum (dyr. Małgorzata Kwaśnik-Chmielewska). Od listopada 2022 roku pracuje jako śpiewak – aktor w przedstawieniach dla dzieci w wieku przedszkolno-szkolnym.
Ankieta:
Moje ulubione miejsce na ziemi to
mój dom.
Gdybym nie była muzykiem, pewnie byłabym
chemikiem.
Za największy sukces artystyczny uważam
poruszenie do głębi słuchacza.
Człowiek, którego podziwiam
mój tata.
Co lubię czytać
książki fantasy.
Kompozycja, która jest dla mnie szczególnie ważna
La Bohème G. Pucciniego.
Zuzanna Zięta – sopran
Jest absolwentką Wydziału Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej i Muzyki Kościelnej na specjalności dyrygentura chóralna w klasie prof. dr hab. Magdaleny Wdowickiej – Mackiewicz oraz dr hab. Marianny Majchrzak, a także studentką II roku studiów magisterskich w Instytucie Wokalistyki na specjalności śpiew solowy w klasie dr hab. Marzeny Michałowskiej. Uczestniczyła w kursach wokalnych prowadzonych między innymi przez Mariusza Kwietnia, Piotra Micińskiego, Karolę Theill. Jest finalistką 23rd International Vocal Competition of Imrich Godin IUVENTUS CANTI 2022 we Vrablach (Słowacja). Wieloletnia chórzystka Paderewski Chamber Choir (dyr. Marek Gandecki) oraz Chóru Kameralnego Dysonans (dyr. Magdalena Wdowicka-Mackiewicz). Od listopada 2021 roku pełni funkcję opiekuna wokalnego w Chórze Dziewczęcym Skowronki (dyr. Alicja Szeluga).
Ankieta:
Moje ulubione miejsce na ziemi to
Ogród przy domu rodzinnym.
Gdybym nie była muzykiem, pewnie byłabym
Dziewiarką lub cukiernikiem.
Za największy sukces artystyczny uważam
Występ w roli Zerliny w spektaklu Don Giovanni w Akademickim Teatrze Muzycznym Olimpia w 2022 roku.
Człowiek, którego podziwiam
Nadine Sierra.
Co lubię czytać
fantastykę.
Kompozycja, która jest dla mnie szczególnie ważna
Kantata Jauchzet Gott in allen Landen BWV 51 J.S. Bacha.